شهید عبـدالله نــظری قلعه

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید عبـدالله نــظری قلعه

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید عبـدالله نــظری قلعه

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام عبدالله نظری قلعه از شهدای دانش آموز شهرستان بهشهر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : محمد علی
تاریخ تولد : 1346/09/19
تاریخ شهادت : 1360/09/24
محل تولد : بهشهر
گلزار شهدای شهید آباد بهشهر
نحوه شهادت : اصابت ترکش
محل شهادت : غرب شیاکو
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

زندگی نامه و وصیتنامه شیهد عبدا... نظری

شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۵۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

"و نرید ان علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین"

با سلام و درود به امام مهدی (عج) و نائب بر حقش امام خمینی بزرگ وامت بپا خواسته وشهید پرور کربلای ایران زمین و همه مستضعفین جهان از هنگامی که سرور شهیدان حسین (ع ) برای معرفی چهره واقعی اسلام عزیز پا به میدان نهاد و شربت شهادت نوشید و باخون خویش صفحه تاریخ تشیع را رنگین نمود تا عاشقان سبیل ا... مایه خشنودی روح او شدند و برای اصالت عقیده والی یشان به پیکار با کفار و یزیدیان ادامه دادند واین امر موجب شده است تا انسانهایی برای حیات و زنده نگهداشتن شجره اسلام عزیز بهترین و عزیزترین نعمات خداوندی از جمله جان خویش را نثار نمایند . آری حسین (ع ) در شب و روز عاشورا دو دلخوشی بزرگش آن بوده است که می دید اهلبیتش قدم به قدم با او به پیش می تازد . از آن طفل خردسال گرفته تا به بزرگش ، از آن علی اصغر گرفته تا به علی اکبر ، دلخوشی دیگرش بر اصحاب باوفایش بود که مشاهده می کرد کوچکترین ضعفی از خود بروز نمی دهد و همگی ثابت قدم و با ایمان غیر قابل توصیف ایستادگی نمودند و با خون خویش شجره اسلام عزیز را آبیاری کردند. آنان لبیک گویان غریو «هل من ناصراً ینصرنی » امام حسین (ع) بودند .ای دریای خروشان انسانها بخروشید ، برزمید و بجنگید در راه هدف سالار شهیدان تا جزو اصحاب واهل بیت ولبیک گویان فریاد «هل من ناصراً ینصرنی » قرارگیرید و بدانید این امر هیچگاه قابل عمل نیست مگر آنکه یاری کننده حسین زمان خویش باشید مگر آنکه مطیع وفرمانبردار این چریک پیر حاضر در صحنه نبرد بین المللی باشید وبدانید شهیدان کربلای ایران زمین در این عقیده یعنی یاری امام امت خمینی کبیر اتفاق نظر داشته و دارند وبه سهم خویش نسبت به ایشان رسالت سنگینی که خدا بر دوش شان نهاده بود جامعه عمل پوشیدند واین شما آیندگان که می بایست پیام شهیدان را از خونشان نشات می گیرد نه تنها به گوش جهانیان برسانید بلکه به بوته عمل برسانید وگرنه مایه آزردگی روح شهیدان خواهد بود و آگاه باشید که«جاء الحق وذهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» حقانیت مکتب انسان ساز اسلام عزیز جانشین باطلها وطاغوت ها زمان خواهد شد و بدانید اکنون بعد از عاشوای حسین (ع) بار دیگر با چهره آشکار و دیدنی پا به میدان نهاد و خون طلبید خونی که در جهت احقاق حقانیت ریخته شود خونی که مانند خونهای جاری شده از پیکر های مطهر شهدا کربلای ایران زمین که بعد از هزار و چهارصد سال صحنه کربلای و یوم عاشورا را به نمایش گذاشته است و خونی که از بدن پاره پاره شده و حلقوم عزیز و دوست داشتنی یک پاسدار عزیز یک بسیجی جانباز ریخته می شود می خواهد .

بنابراین تو ای مادر مهربان و پدر عزیزم : چرا ناراحت باشید از اینکه فرزند را برای انتقام از خون شهیدان و یاران حسین زمان به خدای بسپاری و از آن خدای بدانی و سرانجام فرزندت رالایق «ان الله اشتری من المومنین » ببینی . بدان تو ای والدینم این مقامی است بس بزرگ و ملحق شدن در صفوف شهدا ورنج و مصیبت به همراه دارد و اینگونه فکر نکنید که اجر شهدا فقط متوجه خودشان است نه بلکه پدر و مادر مخصوصاً مادران نیز سهیمند . درود بر تو ای مادر عزیزم ، بستگانم باید متوجه باشندکه بعد از شهادتم برایم گریه نکنند و سیاه نپوشید ، چراکه علی اکبروار لباس دامادی پوشیدم وبه معشوقه خویش رسیدم از خانواده ام می خواهم مرا مورد عفو خود قرار دهند و ادامه دهنده راهم که همانا راه حسین (ع ) و خمینی کبیر می باشد باشند.

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

                                    زبهر یاری اسلام و قرآن         شد عبد ا... عاشق سوی میدان

                                   بود عشق حسین در سر او       عزیز   فاطمه   شد دلبر   او .

 ----------------------------------------------------------------

زندگی نامه 

شهید عبدالله نظری فرزند محمد علی در سال 1346 در یک خانواده مذهبی و کم درآمد بدنیا آمد، دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای شهید آباد (تروجن) شهرستان بهشهر گذراند. شهید علیرغم مشکلات و سختی های زیادی که در زندگی داشت با صبر و استقامت و بردباری مخصوص به خود با آنها برخورد کرد. روحیه سخت کوشی و تدیّن و تعهد ایشان به اسلام و انقلاب از او یک بسیجی فداکار ساخته بود و اخلاص و مهربانی از چهره اش می بارید. او در اولین اعزامش به جبهه و پس از رشادت ها و جان فشانی ها در جبهه گیلانغرب (شیاکو) به شهادت رسیده و مفقودالاثر شد. پیکر مطهرش پس ازگذشت 7 ماه به همراه پیکر شهیدان نعمت اله چهاردهی و حبیب اله کاردگر در تاریخ 1361/04/18 در بهشهر تشییع گردید و درکنار دیگر شهدا در حیاط مسجد جامع النبی روستای شهیدآباد به خاک سپرده شد..یاد و نامش سبز باد....

چهارمین شهید منطقه دوسرشمار و اولین شهید روستای قلعه

۹۵/۰۵/۰۹ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی